Bescherm uw naam op Twitter!

De rol van Twitter als modern communicatiemiddel blijft onverminderd groot. Onlangs is het 20 miljardste bericht geplaatst. Waar Twitter aanvankelijk alleen werd gebruikt door privé personen, weten de laatste tijd ook steeds meer bedrijven en instelling Twitter als communicatiemiddel op waarde te schatten. Ook wij gebruiken Twitter om onze leden en belangstellende op de hoogte te houden van juridische wetenswaardigheden.

Twitter kent echter ook nadelen. Steeds vaker duiken er in de media berichten op dat anonieme personen de naam van bekende personen of organisaties misbruiken. Onder andere de namen van viroloog Ab Oosterhaus, schrijver Kluun en acrobaat Adriaan (Bassie & Adriaan) en diverse voetballers zijn in het verleden al op Twitter misbruikt.

Natuurlijk is het juridisch niet toegestaan om je op internet voor te doen als een ander, de handels- of merknaam van een concurrent te kapen en/of te gebruiken, etc. U kunt hier rechtsmaatregelen tegen nemen, echter voorkomen is natuurlijk beter dan genezen.

Om misbruik van uw naam op Twitter te voorkomen, raden wij u aan om uw namen op Twitter te beschermen door deze zelf te registeren voor een ander dit doet. Registreer altijd direct uw (bedrijfs)naam op Twitter en indien u een nieuwe handelsnaam of merk krijgt, registreer deze dan ook meteen op Twitter. Vergeet niet om ook uw namen als domeinnaam te registreren voor uw websites en indien andere social media voor u van belang is (Hyves, Facebook, Youtube, etc.) registreer uw namen dan ook daar.

Daarnaast biedt bijvoorbeeld Twitter u de mogelijkheid om een Verfied Account aan te vragen, zodat uw volgers weten dat u bent wie u zegt dat u bent. Ook hiermee kunt u uw namen beschermen. Meer informatie over de Verified Accound van Twitter treft u hier aan.

Over Juridischesnelweg.nl

Juridischesnelweg.nl maakt met haar revolutionaire product 'de huisadvocaat' de advocatuur toegankelijk en betaalbaar voor het MKB. Tevens publiceert en informeert Juridischesnelweg.nl d.m.v. diverse social media kanalen.
Dit bericht werd geplaatst in intellectueel eigendom, social media en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s